How to Instagram? Follow to be followed sau hobby vs business

Câți dintre voi sunteți fani Instagram? Eu personal am început să folosesc acest canal Social Media pentru calitatea pe care o aducea comparativ cu Facebook. Am început să urmăresc conturi superbe, actualizate constant, cu fotografii stilizate, pe scurt, adevărate surse de inspirație.

Dar ce putem spune despre cei care nu fac neapărat branding cu Instagram? Ce putem posta în feed-ul nostru care să aducă valoare contului? Poate nu dorim să trecem la varianta business însă vrem totuși calitate, interacțiune cu oameni noi și conținut care să ne reprezinte.

Interacţiunea cu brandurile de pe Instagram este de 10 ori mai mare decât cea de pe Facebook, de 54 de ori mai mare decât Pinterest, și de 84 de ori mai mare decât Twitter. Aproape 50% dintre utilizatorii Instagram realizează o cercetare de produs pe social media. Cum transmiţi clar un mesaj că ai o atitudine profesionistă? Dacă o ai, desigur.

 

Despre fotografii, text actualizat sau portofoliu am vorbit în cadrul evenimentului #DPT10: How to Instagram. Invitații acestei ediții au fost Robert Diaconeasa, blogger la DaddyCool.ro, Mihai Răitaru, fotograf & blogger și Alina Rachieru Ilie, fondator Pineberry

Opiniile lor au fost nuanțate în funcție de experiența, domeniul în care activează și obiectivul fiecăruia dintre ei: blog, fotografie, produs. Toți au punctat în jurul ideii că trebuie să gândim mesajul pe care îl transmitem cu fiecare imagine.

Robert a insistat pe format, viziune și mesaj. Cu 10.000 de followeri într-un an de zile Daddycool face o treabă excelentă pe contul lui de Instagram. Pasionat de călătorii și filantropie îl văd mai degrabă în postura de tată călător. Imaginile luminoase, pline de culoare mă trimit cu gândul la ceea ce reușeste foarte bine să surprindă, o puternică legătură între viața lui personală și pasiunile lui.

Digital-Parents-Talks-10-Instagram-Parenting-PR-Lidl-Bucuresti-fotografie-Mihai-Raitaru-ianuarie-2018 (20)
Robert Diaconeasa

Iată câteva idei pe care le-am reținut din expunerea de la #DPT- How to Instagram:

  1. să-ți cunoști publicul și în funcție de asta poți stabili numărul de postări (1/2 postări/zi);
  2. să știi care sunt orele potrivite pentru a posta (poți verifica asta verificând pe Insights);
  3. să folosești regula trei like-uri+ două comment-uri ( recunosc, nu am folosit-o );
  4. importanța utilizării filtrelor ( au fost sugerate- Canvas, Snapseed, Pomelo);
  5. hastag-urile personalizate ( 15-30 hastag-uri, studiate, te ajută să-ți promovezi/ structurezi mai bine postările.)

Ce este despre tine în conținutul de pe Instagram și ce este despre brand? Depinde ce vrei sau ce urmărești cu un cont de Instagram. Îl poți folosi gândindu-te la o carte pe care o mai răsfoiești din când în când, cu un conținut care te atrage și atât. Pe de altă parte poate fi despre tine așa cum ești și ceea ce vrei să transmiți. Este o modalitate de a atrage vizitatori, urmăritori și pe urmă clienți.

Pe contul personal nu poți plăti pentru reclame, nu ai date referitoare la profilul urmăritorilor, reach sau vizualizări, în condițiile în care vrei să te prezinți unui client pentru a încheia un contract.

Vrei mesaj de calitate, public dornic să revină la tine pe pagină, dornic să-ți împărtășească opinii? Vino cu autenticitate, claritate a imaginilor, viziune și o poveste. Spre deosebire de Facebook, Instagram pune accentul pe imagine și după mine, pe un altfel de public, mai selectiv.

Blogul ar trebui să fie legat de Instagram sau nu?! Cont public? Cum fructifici un astfel de cont? Îți aduce postarea de pe Insta mai mulți urmăritori pe blog? Alina Răchieru Ilie, fondator Pinneberry, a menționat importanța seriozității cu care tratezi un profil de brand sau blog. Pinneberry reinterpretează cămașa și modul în care dorim să o purtăm.

A știut să transmită publicului țintă că poate vorbi cu brandul, se poate identifica cu el și cu atât mai mult că poate face parte din povestea lui.

 

Timpul alocat, intervalele orare, numărul de hastag-uri și faptul că folosești sau nu Insta Stories pot fi instrumente utile în strategia ta de promovare. Important este să-ți identifici nișa pe care vrei să activezi și să știi ce răspunsuri poți oferi unui client atunci când accesează profilul tău.

Postările trebuie să fie definite de următoarele caracteristici:

*relevanță, deoarece trebuie să atragă, cei cărora li se adresează vor decide dacă este ceea ce caută sau nu;

*vizibilitate & unicitate, un mod de a ajunge la grupul țintă și un criteriu competitiv;

* rezonanță, cheia prin care poți ține publicul la tine pe profil sau îl determini să revină;

27781090_972096536275928_77603073_n  vs   27783594_972096092942639_1936240357_n

Tips & tricks despre fotografia pe Instagram am primit de la Mihai Răitaru. Cum sunt pasionată de fotografia urbană, informațiile au fost utile. Nu insist pe importanța luminii, umbrelor și a filtrelor utilizate corect. Mi-a atras atenția discuția referitoare la încadrare, unghiuri și ce vrem să transmitem prin subiectul pe care-l fotografiem. Așadar să ne concentrăm atenția pe modul în care expunem imaginea și povestea care o leagă de noi. Detaliile fac diferența!

13346606_1053382571420093_8250090101645486807_n
Mihai Răitaru

Cum portretizezi în imagini identitatea ta sau cea a brandului reușești să afli în momentul în care îți dai seama de valoarea ta. Nu e suficient să postezi și atât. Lucrul acesta se vede atunci când atragi oameni noi pe oricare din profilele tale și nu sunt doar simpli followeri. Varianta  ,, better you” e o provocare. Sky is the limit, atunci când ai la îndemână imagini care vorbesc de la sine mai mult decât o mie de cuvinte.

 

Oricum am privi lucrurile, brandul nostru este ceea ce reflectă imaginea noastră. Cine suntem și ce facem definește această imagine. Un cont frumos pe Instagram este doar o piesă dintr-un puzzle mai mare. Trebuie să te gândești la toate modurile în care interacționează oamenii, cu persoana sau, după caz, cu afacerea ta. Logo, site, blog, serviciile pe care le oferi, modul în care soluționăm conflictele, fac parte din acest puzzle.

Instagram are acum 400 de milioane de utilizatori activi, totodată 48,8% dintre branduri sunt pe Instagram. Până în 2019, se preconizează că numărul lor va creşte la 80,9%. Din cele 100 de branduri de top din lume, 90% dintre ele au un cont Instagram. Nu rămâne decât să alegi pentru a construi o poveste care să te reprezinte în imagini de calitate, conținut atractiv și originalitate.

 

 

Mulțumiri:

Parenting PR, DGASPC S6 pentru găzduire la Conacul Golescu Grant!

Pineberry (partener #DPT – How To Instagram), brand românesc de cămăși a cărui poveste aș vrea să o cunosc mai bine. M-am îndrăgostit de cămașile bărbătești cu guler tunică. DARE TO WEAR IT! PASSIONATELY! 

Felicitări, Lidl Romania (sponsorul ediției) pentru noua linie de produse Lupilu!

 

Sursa foto – Mihai Raitaru & Pinterest

Reclame

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s